Kleding en Schoenen

Online webshop

Kleine meisjes dromen er vaak van om, net als de volwassen dames, op hoge hakken te lopen. Sommige van hun trekken daarom weleens de hakken van mama aan. En als kleine meisjes groot worden en het moment daar is, hoe leer je dan eigenlijk lopen op die mooie pumps?

 

Als eerste is het niet verstandig om te vroeg te beginnen met lopen op hoge hakken. Als het lichaam nog aan het groeien en ontwikkelen is, kan het heel slecht zijn voor de houding om op hoge hakken te lopen.

 

Tips
Allereerst is het aan te raden om niet gelijk op hakken van 10 tot 15 te lopen. Begin met een wat lagere hak, op deze manier train je toch hoe je je voeten neer moet zetten en welke passen je kunt nemen, zonder te vallen of blessures op te lopen. Als je al een tijdje op de wat lagere hakken loopt, kun je geleidelijk steeds een hogere hak proberen.

 

Een andere tip is om, zeker in het begin, te kiezen voor een brede hak en niet voor een dunne hak, zoals stiletto’s. Er zijn hoge hakken te koop met een normale brede hak, maar je kunt ook gaan voor pumps of sandalen met een blokhak. Deze laatste lopen nog vaak het makkelijkst en het comfortabelst en zien er toch modieus uit.

 

Zorg ervoor dat je de hoge hakken goed inloopt thuis voordat je ermee over straat loopt, om te voorkomen dat je publiekelijk een uitglijder maakt. Let hierbij ook op dat je met de hakken op meerdere oppervlakken loopt, zoals een gladde ondergrond. Een paar hakken kan in de winkel of thuis heel makkelijk en comfortabel lopen doordat er bijvoorbeeld zachte vloerbedekking op de grond ligt. Het is erg vervelend om er op straat of op een feestje achter te komen dat je op je nieuwe schoenen amper uit de voeten kunt.

 

Let tijdens het oefenen goed op je houding. Je kunt hiervoor zelfs een spiegel gebruiken. Het is erg belangrijk om evenwichtig te staan en te lopen op hakken. Hiervoor dien je je schouders naar achteren te houden en je borst naar voren te steken en vergeet natuurlijk niet om je armen te bewegen tijdens het lopen voor meer evenwicht.

 

Om wat meer comfort te krijgen tijdens het lopen, kun je speciale zooltjes met gelkussentjes in je schoenen dragen. Hierdoor kun je het wat langer uithouden om op hoge hakken te lopen. En wat erg belangrijk blijft is oefenen, oefenen en nog eens oefenen.